پرسنال برندینگ یا برند سازی شخصی به شما کمک می کند یک تصویر عمومی مشخص ، قدرتمند و تاثیرگذار از خودتان برای مخاطبانتان بسازید. در حقیقت برند فردی شما یک تصویر ذهنی است که وقتی دیگران به شما فکر می کنند ، آن را بیاد می آورند.

rick hashkins

اما پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی چه فایده ای دارد؟

تا حالا از خودتان سوال کردید:

  • چرا رقبای من حتی با قابلیت هایی کمتر ، کسب و کار پر سودتری دارند؟
  • چرا اینقدر به مشتریان فعلی ام وابسته ام؟
  • و چرا به درآمد بیشتری نمی رسم؟

بگذارید با یک مثال واقعی موضوع را بررسی کنیم. خوشبختانه سطح تحصیلات در جامعه ما بالا رفته و کارشناسان و متخصصان زیادی در تمام زمینه ها وجود دارد اما تعداد معدودی را اکثریت می شناسند. برای مثال متخصصین تغذیه و تناسب اندام در تمام شهرهای کشور وجود دارد اما هیچ کدامشان نام پرآوازه دکتر کرمانی را ندارند!

خوب به خاطر دارم یکی از دوستانم که اضافه وزن داشت برای گرفتن برنامه غذایی از دکتر کرمانی ۳ ماه در نوبت ماند و حق ویزیت را چندین برابر بیشتر پرداخت کرد. و در آخر برنامه غذایی گرفت که تفاوت زیادی با برنامه های دیگر متخصصان نداشت! اما او از انجام این کار بسیار خوشحال بود.

پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی موجب افزایش میزان وفاداری مشتریان می شود.

وفاداری به یک برند رفتاری است که در خودمان و اطرافیانمان حتما تجربه کرده ایم. درست مثل زمانی که طرفداری از یک برند موبایل یا اتومبیل داریم. در پرسنال برندینگ مشتریان به شما وفادار می مانند. و اغلب در برابر اختلاف قیمت با دیگر رقبای شما کنار می آیند.

داشتن برند فردی قوی به شکل موثری به موفقیت فرآیندهای بازاریابی و فروش کمک می کند.

برندهای بزرگ دنیا همواره اسامی اشخاصی را با خود به دنبال دارند ( مایکروسافت = بیل گیتس ، اپل = استیو جابز ، مد و فشن = بیژن و … ) که تاثیر زیادی بر بازاریابی و فروش آنها می گذارد و به جرات می توان گفت که این برند شخصی افراد است که پروسه بازاریابی و فروش را تسهیل می کند.

برند فردی شما را به عنوان یک کارشناس و متخصص برتر معرفی می کند.

البته به این نکته نیز باید توجه داشت که ابتدا باید خودتان را به عنوان یک کارشناس و متخصص جا بیاندازید. اما پس از شکل گیری برند شخصی ، این بند شخصی است که شما را معرفی و توصیف می کند.

برند فردی قوی ثروت و درآمد بیشتری بدست می آورد.

شاید مهم ترین دستاورد برند شخصی همین باشد که کسب و کارتان را ارتقا می بخشد و این یعنی درآمد بیشتر.

برند فردی شما را به گزینه‌ی نهایی انتخاب مخاطبان تبدیل می کند.

اگر در فعالیتی که انجام می دهید بی رقیب باشید که خوش به حالتان ، شما تنها انتخاب مخاطبانتان هستید. اما در صورت وجود رقبا این پرسونال برندینگ است که شما را گزینه ی برتر معرفی خواهد کرد.

برند فردی با ایجاد احساسات و عواطف مشتریان را در کنارتان نگه می‌دارد.

همه کسب و کارها روزهای پر افت و خیز و کسادی در پیش خواهند داشت اینجاست که وجود مشتریان علاقه مند به برند شما تنهایتان نمی گذارند.

برند شخصی

اگر شما هم یک متخصص ( پزشک ، وکیل ، مشاور ،  طراح، معمار ، برنامه نویس ، مربی ، مدرس و ….) هستید بهتر است از همین حالا به فکر پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی خود باشید تا به آسانی مشتریان بیشتری جذب کنید، قیمت محصول یا خدمات خود را بالا ببرید ( درآمد بیشتری بدست آورید ) و مشتریان خود را راضی نگه دارید.

البته ساخت برند شخصی کار آسانی نیست و نیاز به استراتژی ، برنامه ریزی ، اجرای دقیق و توسعه دارد. و نکته مهم این که ساخت یک برند شخصی همیشه زمان‌بر خواهد بود. این یک فرصت است. وقتی با کاری زمان‌بر (مانند برندسازی) روبرو هستید، باید این را بدانید که همه دوست دارند یک برند معتبر داشته باشند! اما تنها کسی موفق می‌شود که تمرکز، زمان و انرژی کافی را بر روی برند خود صرف می‌کند.

 اگر در زمینه برندسازی شخصی نیاز به مشاوره رایگان دارید می توانید از بخش تماس با من ، سوالات خود را ارسال کنید. همیشه از دریافت پیام های جدید شما خوشحال می شوم.